Combat-fitness seniors 55+

Welkom bij Combat-fitness seniors!

Iedere maandag van 10.15-11.15 uur, gaat u op zoek naar uw "mogelijkheden" en laat uw onzekerheid achter u!

Combat-Fitness seniors is een vergelijkbare les met de normale Combat-fitness, alleen dan aangepast aan de seniors! 

C-Fit (combat-fitness) is een Hoge Intensiteit Interval Training (HIIT) oftewel ‘methodiek’ die bedoeld is om prestaties te verbeteren, met relatief korte trainingen. HIIT is een vorm van cardiovasculaire training wat bevorderlijk is voor het verbranden van vet in een korte intensieve training. High Intensity Interval Training verhoogt de metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en het vergroot de explosieve kracht. Uiteraard wordt de cardiovasculaire uithoudingsvermogen verbeterd, zowel aërobe en anaërobe. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training.

De intensiteit is natuurlijk minder zwaar als bij de normale C-fit met aangepaste oefeningen.  

How we do it!

Onze training bestaat uit een warming-up, gevolgd door een pre-stretch. Vervolgens krijgt u diverse oefeningen met een hoge intensiteit, afgewisseld door gemiddelde of lage intensiteit. De totale training eindigt met een cooling-down, waarbij ademhalingsoefeningen en stretching elkaar afwisselen. De training bestaat veelal uit lichaamsgewicht oefeningen. We trainen in groepsverband met persoonlijke begeleiding incl gratis voedingsadvies en regelmatig kunt u zich laten meten/wegen. Daarnaast zal er ook aandacht worden geschonken aan valpreventie in de vorm van fitness oefeningen. 

Ready for combat-fitness.

De trainingen zijn ideaal voor mensen die op zoek zijn om hun snelheid, uithoudingsvermogen, explosiviteit en kracht te verhogen, of die gewoon willen genieten van de combat moves (trappen en stoten) en fitter, slanker en sterker willen zijn.

Minimum leeftijd 55jr

De voordelen van trainen met je eigen lichaamsgewicht

Het is een natuurlijkere manier en je hebt minder kans op blessures.
Je behoudt je conditie omdat je hartslag hoog blijft tijdens de cardio.
Er zijn veel meer verschillende oefeningen dan wanneer je met gewichten traint en kunt er ook goed je spieren mee opbouwen.
De manier waarop het lichaam gebruikt kan worden is veel complexer.
Je kunt trainen waar je maar wilt.
Je kunt meerdere spiergroepen tegelijk trainen; sommige oefeningen vereisen het gebruiken van meerdere spieren
De core wordt bijna met alle oefeningen gebruikt
Je lichaam wordt stabieler omdat je wordt gedwongen je coördinatie te gebruiken bij veel oefeningen
Je behoudt en ontwikkelt flexibiliteit. Dit kan bijvoorbeeld fijn zijn als je even je bovenrug wilt krabben.

“Until you cross the bridge of your insecurities, you can’t begin to explore your possibilities.”

Schrijf je nu in voor een gratis proefles!